zondag 9 augustus 2009

Camerabeelden en Rode Duivels

Camerabeelden ?

2e speeldag bijna voorbij, en ik voel de discussie over het gebruik van camerabeelden na de match weer opdoemen.

Misschien terecht.
De bal van Zulte-Waregem was duidelijk over de lijn.
Bossut speelde duidelijk de bal.
Waarom kregen 2 spelers van Charleroi geen rood na zware overtredingen op STVV ...

Nu, afgelopen WE was ik ook getuige van de wedstrijd Hoffenheim-Bayern München in de Bundesliga. Er worden tegenwoordig meer wedstrijden uit buitenlandse competities uitgezonden in Vlaanderen dan wedstrijden van Belgische ploegen in de voorronde van EL of CL . Vroeger werd je, als manager van een Vlaams TV station, gestenigd als je een wedstrijd niet live op televisie bracht, vandaag wordt je 'manager van het jaar' als je dat niet doet.

Ik zag daar een overduidelijk goal van Hoffenheim niet erkend worden door scheids- en grensrechter. Ik zag ook ene Van Bommel, tot 2 keer toe, een 'charge' plaatsen duidelijk met voorbedachte rade en zonder enig oog te hebben voor de bal.

En nu komt het interessante, want in Duitsland mogen beelden na de wedstrijd wel degelijk gebruikt worden. Mijn vraag is nu, gaan ze dat inderdaad ook doen ? Want bovenstaande feiten beinvloedde imo wel degelijk de uitslag! In België was 'het kot te klein' geweest. Ik ben eens benieuwd. Of worden ook daar de 'grote' ploegen beschermd? Het ging tenslotte om Bayern München.

Rode Duivels

Eigenlijk keek ik naar bovenstaande wedstrijd om onze nieuwe 'führer' eens aan de slag te zien in competitieverband. Want Van Buyten, daar heb ik het over, zal een van de belangrijke figuren worden betreffende het EK 2012. Andere landen zijn nog bezig met het WK 2010, maar als België iets doet, dan doet het dat goed dus wij bereiden meteen het EK 2012 voor. Nu als een bobslee-team al jaren naar de OS van 2010 toe werkt, is dat ook niet meer dan normaal. Bovendien als ik de Rode Duivels de afgelopen maanden zag spelen had ik ook soms de indruk dat het om een damesteam ging.

Maar er gaat dus verandering in komen! Jaja, we hebben niet enkel een Nederlandse bondscoach, maar een Belgische Kuyt! Enkele weken geleden getransfereerd van het kleine KV Mechelen (toen niet goed genoeg voor een A-CAP), nu in Nederland en meteen geselecteerd. Zo gaat dat in België. Ik moet zeggen, ik zag Bjorn Vleminckx idd bij NEC, wringen, wroeten, gaan voor elke bal, strijden met een groot hart en zelfs 2 keer scoren.
Maar heren van de voetbalbond, deze zelfde Vleminckx liep vorig jaar al rond op Belgische velden nota bene!

Waarom weer wachten tot hij in het buitenland speelt?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten